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Unfolding the essece of new Buddhism - 5

불제자 2011. 1. 11. 20:54

 

 

 

 

 

Unfolding the essece  of new Buddhism 

 

 

 

 

 Also, there appear the contents of the Buddha
having   attained    Buddhahood    from    the

immeasurable past (久遠實成) in the Chapter on

Duration of Life of the Tathagata in the Lotus
Sutra, and this can also become the theoretical
basis of stating the real existence of the Buddha
with human character.

 


To sum up the main point, it was not for the
first time that the Buddha has attained

Buddhahood in the land of India; it means that it
has passed truly hundreds, thousands, millions,
billions, nayuta of kalpas since he became the
Buddha for the first time. Yongsan Buddhism
says that the Buddha is the very first Buddha
who became the Buddha an immeasurable time
ago that we can hardly conceive. Declaring that
Sakyamuni Buddha is the very first Buddha is
also a significantly meaningful declaration in the
history of Buddhism, and further in the history
of religions.



Yongsan Buddhism says that the Buddha has
come to the saha world as a human numerous

times since he became the Buddha for the first
time, and saved sentient beings, and has most
recently come to the land of Ancient India 2600
years or so ago.

 

 


또한 《법화경 여래수량품》 에서는 부처님

의 구원실성(久遠實成)에 관한 내용이 나오

는데 이것 역시 인격적 부처님의 실존을 말

해주는 논거가 된다고 한다.  핵심을 요약하

면, 부처님께서는 인도 땅에서 성불한 것이

처음이 아니고 최초로 성불한지는 실로 백천

만억 나유타겁이 지났다고 하는 내용이다.

 

영산불교에서는 부처님은 우리가 상상조차

할 수 없는 오랜 세월 전에 성불하신 최초의

부처님이라고 한다.  석가모니부처님께서 최

초의 부처님이라는 선언도 불교사, 나아가

종교사에 엄청난 의미가 있는 선언이다.  부

처님께서는 최초로 성불하신 이후 수없이 사

바세계에 몸 받아 오시면서 수많은 불보살님

들을 길러내시고 중생을 구제해 오셨는데,

가장 최근에 오신 것이 바로 2600여년 전

인도 땅에서의 일이라고 한다.

 

 

  'New  Buddhism'  argues  that  we  should  be
able to draw the existence of the Buddha with
human character. If the Buddha has become one
with exptiness up to 100 percent and has turned
to non-existence(無化), how can he be born into
a human body in the saha world? Also, if the
Buddha wants to produce Buddhas and
Bodhisattvas and save sentient beings, it is
impossible if he is not a being with human
character who thinks and judges. Among the
Three Bodies of the Buddha (法身,報身,化身)
that have been argued in the theory of the
Buddha Body (佛身論), the Reward Body
Buddha is no other than the Buddha with human
character. Therefore Yongsan Buddhism is
arguing that the abstract and theoretical view of
the Three Bodies of the Buddha up to the
present must be replaced with the expirical and
existential view of the Three Bodies.


 

 

신불교에서는 여기서 우리가 인격전 부처

님의 존재를 도출할 수 있어야 한다고 주장

한다.  부처님께서 공과 100% 하나 되어 완

전히 무화(無化)되어 버렸다면 어떻게 사바

세계에 몸 받아오실 수가 있느냐는 것이다.

그리고 부처님께서 불보살님을 길러내시고

중생을 구제하려면 생각과 판단을 하시는 인

격적 존재가 되지 않고서는 불가능하다는 것

이다.  불신론(佛身論)에서 주장하는 부처님의

삼신(법신,보신,화신)중 보신불이 바로 인격

적 부처님이라는 것이다.  그래서 지금까지의

부처님의 추상적 이론적 삼신관은 경험적 실

존적 삼신관으로 대체되어야 한다고 주장하

고 있는 것이다.

 


  It is said that the Avatamsaka Sutra has the
contents that many Buddhas and Bodhisattvas
admire and prove the real existence of the
Buddha with human character and his awesome
spiritual powers. The poetic verse that the first
Chinese Empress Wu Zetian composed filled with
joy, holding an original Indian version of the
Avatamsaka Sutra when she obtained it is no
other than the opening chant of the sutra
that Buddhists always read when they read
sutras. Wu Zetian sees that the thought of
Mahayana Buddhism bore a great fruit by
discovering the real existence of the Buddha with
human character in the Avatamsaka Sutra. At any
rate, I can dare to say that the thought of the
real existence of the Buddha and his mysterious
awesome spiritual powers that appear in the
Lotus Sutra and the Avatamsaka Sutra called the
sutras of the sutras are the foremost thought of
new Buddhism.
 

 

그리고 화엄경은 여러 불보살님들이 부처

님의 인격적 실체와 그 위신력을 찬탄하고

증명하는 내용이라고 한다.  중국 최초의 여

황제인 칙천무후가 화엄경 범어본을 받아들

고 환희감에 젖어 읊었던 게송이 바로 불자

들이 독경 때 항상 읽는 개경게(開經揭)인데,

칙천무후는 이 화엄경 속에서 부처님의 인격

적 실존을 찾음으로써 대승사상의 하나의 큰

결실을 맺었다고 보고 있는 것이다. 아무튼

경전 중의 경전이라고 하는《법화경》과《화

엄경》에 나오는 부처님의 실존사상과 부처

님의 불가사의한 위신력은 신불교의 제1사상

이라고 할 수 있을 것 같다.


  I can state that the second thought of  New
Buddhsim is the view of birth and death laying
stress on the spirit that is the subject of
transmigration. This thought of new Buddhsim
can be considered to have tremendous destructive
power that is tantamount to an atomic bomb, and
that is no less than the view of real existence of
the Buddha.

 

신불교의 두 번째 사상은 윤회주체인 영혼

체중심의 생사관이라고 할 수 있다.  신불교

의 이 사상은 부처님 실존관 못지않게 핵폭

탄에 버금가는 엄청난 파괴력을 지닌다고 볼

수 있다.



  It is because the interpretation of the theory of
'no self' that present Buddhism has believed as
the true doctrine for more than 2000 years must
do an about face in a moment; all theories
relating to the doctrine of 'no self' transmigration
that present Buddhism asserted based on the
theory of 'no self' which has erroneously been
interprested will end up a mere scrap of paper.
The main point of the theory of 'no self' has
correctly been interpreted as follows:


지금의 불교계가 2000년 이상 정설로 믿

어왔던 무아설의 해석이 일순간 180도로 뒤

집어지고, 잘못 해석된 무아설을 근거로 주

장해 온 무아윤회론의 모든 이론들이 한갓

휴지조각에 처할 운명에 놓이게 될 것이기

때문이다.  신불교에서 바르게 해석한 무아설

의 핵심은 이렇다.


 

  The correct meaning of 'no self' that the
Buddha has said is that 'there exists no
substance of self (無我)' that is immutable
through all eternity in the phenomenal world.
Also, he has meant that 'I' of the phenomenal
world made of the Five Aggregates 'is not my
real body (my substance (非我)' that is
immutable through all eternity. The Buddha has
said 'no self' to remove attachment of sentient
beings, because they are attached to themselves
too much, have attachment to desires, and

commit sin.

 

"부처님께서 말씀하신 무아의 바른 의미는

현상계에는 영원불변하는 '나의 실체'가 없다

(무아)라는 것이다.  또는 오온으로 이루어진

현상계의 나는 영원불변하는 '나의 실체'가

아니다(비아)라는 의미다.  부처님께서 이 말

씀을 하신 것은 중생들이 너무나 자기자신에

집착하여 탐욕을 부리고 죄를 짓기 때문에

이 집착을 떼어주기 위해서 무아를 말씀하셨

던 것이다. 


  I have written down the words that the
Buddha has said to Great Monk Jajae Manhyon
in his profound samadhi.

 

부처님께서 깊은 삼매 중에 자재만현 큰스

님께 하신 말씀을 적어 본다."


  "No self(無我) has erroneously been interpreted.
What Jajae Monhyon has said is correct.
Jajae Manhyon must rectify this as the Prince of
the Dharma.
This is the cause that Buddhism has been
ruined."

 

무아(無我)가 잘못 해석 되었느니라.

자재 만현이 맞느니라.

자재 만현은 법왕자로서 이것을 바로 잡아야

하느니라.

이것이 불교가 망한 원인이 되느니라.

 

 

 

 

계속→  

 

 

출처/Unfolding the essece  of new Buddhism

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