Unfolding the essece of new Buddhism
The extraordinary thought of new Buddhism......
Will it be a nuclear bomb to present Buddhism?
Earth-shaking changes
may happen in the whole religious circle.
Hyonjisa, Yongsan Buddhism
1. The text of a newspaper article
The thought of new Buddhism seems unthinkable!
Will it become an atomic bomb to present day Buddhism?
It is likely that earth-shaking changes will happen in the
whole religious circles.
Sakyamuni Buddha is alive and will continue to
live in the form of light with human character
through all eternity.
The new view of existential Buddha Body (佛身觀).....
The interprestation of the theory of 'no self' that
has descended as a true doctrine for more than
2000 years will be overturned.
Great Monk Jajae Manhyon has expounded 'no
self (無我)' as 'non self (非我).'
The Great Monk advocates the doctrine of
transmigration by the spiritual bodies.
Ⅰ. 기사자료
심상치 않은 신불교사상-
기존 불교계에 핵폭탄 되려나?
종교계 전체에 지각변동 일어날 수도
2000년 이상 정설로 내려온 불교
무아설의 해석 뒤집어
자재만현 큰스님 "無我는 非我의 의미,
영혼체 윤회론 주창"
새로운 실존적 불신관(佛身觀).
부처님은 빛의 인격체로 영원히 존재
1 There is a sign that a big typhoon will arise in
the Buddhist circle. I wonder whether it will be
a typhoon in the gigaton range beyond our
imagination. Further it seems that it is likely to
cause an enormous sensation in the entire religious
circles of the world over the Buddhist circle.
우리 불교계에 큰 태풍이 일어날 조짐이 보
니고 있다. 어쩌면 상상을 초월하는 기가톤
(giga: 10억배) 급 태풍이 될 지도 모르겠다.
아니 불교계를 넘어서 세계종교계 전체에 큰
파문을 불러일으킬 수도 있을 것 같다.
2 There is a reason why the writer is using such
serious terms. The word 'new Buddhism' itself is
shocking. It is because one cannot dare to put
the name 'new Buddhism' with the level of
criticizing and improving the erroneous points of
present day Buddhism.
The reason is that, even when a person establishes
a new religious sect by taking a certain part of
the Buddha's teaching as its main Buddhist
teaching, or by taking a certain sutra as its basic
sutra, this cannot be called 'new Buddhism.'
필자가 이렇게 심각한(?) 용어를 쓰는 것은
이유가 있다. "신불교"라는 용어 자체가 충
격적이다. 기존의 불교내에서 잘못된 점을
비판하고 개선하는 정도를 가지고 감히 "신
불교"라고 이름을 붙일 수는 없기 때문이다.
또한 부처님의 가르침 중 어떤 부분을 중심
교의로 삼거나 어떤 경전 하나를 소의경전으
로 삼아 새로운 종파를 설립하는 정도를 가
지고도 "신불교"라고 할 수 없기 때문이다.
3 It is because there is a possibility of
misunderstanding that there exists another
Buddhism besides the Buddhism of the Buddha
that was born in India some 2600 years ago. But
the concern that may come from misunderstanding
can automatically be solved when one is aware of
the name of the religious foundation of new
Buddhism called 'Yongsan Buddhism.'
자칫하면 2600여년 전 인도에서 탄생한 부
처님의 불교 외에 또 다른 불교가 있는 것처
럼 오해될 소지도 있기 때문이다. 그러나 이
런 오해의 우려는 "영산불교"라는 신불교 교
단의 이름에서 자연스럽게 풀어진다.
4 According to Yongsan Buddhism advocating
'new Buddhism' regarding this point, they are
explaining, "As world Buddhism of today has
gone too far astray, they have declared 'new
Buddhism' to restore the original teaching of the
Buddha at the time of the Spirit Mountain and
to spread the true Dharma far and wide; they
have also established the religious foundation of
Yongsan Buddhism, and a temple called Hyonjisa
so that it could lead 'new Buddhism'.
Hhonjisa says that, since he Dharma lineage of
the Buddha has not been transmitted accurately
to world Buddhism of todayand the teaching of
the Buddha has been too much distorted and lost,
it has failed to show true nature of original
Buddhism."
이에 대해 신불교를 주창하는 영산교단 측
에 의하면 "지금의 세계불교가 영산당시의
부처님의 가르침에서 너무나 멀리 벗어나 있
어 영산당시의 본래 부처님의 가르침을 복원
하고 정법을 널리 펼치기 위해 신불교를 주
창하였고, 이를 이끌어갈 영산불교 교단과
현지사라는 사찰을 설립하게 된 것"이라고
설명하고 있다. 말하자면 지금의 세계불교는
부처님의 법통을 이어받지 못하고 부처님의
가르침이 너무나 많이 왜곡되고 왜소화되고
묻혀져 있어 불교 본래의 진면목을 전혀 보
여주지 못하고 있다는 것이다."
5 There have been the controversies in the
Buddhist circles mainly over the authenticity in
the practice methods according to Buddhist
regions such as southern Buddhism, northern
Buddhism, Tibetan Buddhism, and so on; the
controversy over theories of practice methods like
'sudden enlightenment requiring no further
cultivation', and 'sudden enlightenment requiring
further gradual cultivation'; the controversy over
the philosophical question as to 'contemplation on
the middle (空) and mind only (有); and the
controversy over the question as to the subject of
transmigration under the major premise of 'no
self' transmigration.
지금까지 불교계 내부에서 있어왔던 논쟁은
주로 남방불교, 북방불교, 티베트불교 등 불교
권역별 수행방법의 정통성이나 돈오점수와 돈
오돈수간의 논쟁과 같은 수행 방법론이나 중
관 (空) 대 유식(有) 같은 철학적 문제 또는 무
아윤회라는 대전제 하에서의 윤회주체 문제에
대한 논쟁으로서
6 I understand that there has not been anything
that has to reverse the fiundamental teachings of
Buddhism nor anything that reveals a new
substance in original nature of Buddhism. Among
them, the question as to 'no self' and the subject
of transmigration has especially been the
customary menu for controversy after the passing
of the Buddha, and has been the Achilles tendon
(weak point) of Buddhism where no end is in
sight yet.
불교의 근본 교설을 뒤바꿀
만한 것이나 불교의 본질에 속하는 새로운 실
체를 드러낼만한 것은 없었다고 본다.
그 중에서도 특히, 무아와 윤회주체 문제는
부처님 이후 지금까지 단골 논쟁 메뉴가 되
어왔고 아직도 그 끝이 보이지 않는 불교의
아킬레스건이다.
출처/Unfolding the essece of new Buddhism
펴낸곳 / 현지사 현지궁 - 영산불교사상연구소
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