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Unfolding the essece of new Buddhism -- 1

불제자 2010. 10. 4. 21:16

 

 

 

 

 

 

 

Unfolding the essece  of new Buddhism

 

 

 

 

 

The extraordinary thought of new Buddhism......

 

Will it be a nuclear bomb to present Buddhism?

 

Earth-shaking changes

may happen in the whole religious circle.

 

 

 

Hyonjisa, Yongsan Buddhism

 

 

 

 

 

 

 

 

1.  The text of a newspaper article

 

The thought of new Buddhism seems unthinkable!

 

Will it become an atomic bomb to present day Buddhism?

 

It is likely that earth-shaking changes will happen in the

whole religious circles.

 

Sakyamuni Buddha is alive and will continue to

live in the form of light with human character

through all eternity.

 

The new view of existential Buddha Body (佛身觀).....

 

The interprestation of the theory of  'no self' that

has descended as a true doctrine for more than

2000 years will be overturned.

 

Great Monk Jajae Manhyon has expounded 'no

self (無我)' as 'non self (非我).'

 

The Great Monk advocates the doctrine of

transmigration by the spiritual bodies.

 

 

 

 

Ⅰ.  기사자료

 

심상치 않은 신불교사상-

기존 불교계에 핵폭탄 되려나?

종교계 전체에 지각변동 일어날 수도

2000년 이상 정설로 내려온 불교

무아설의 해석 뒤집어

자재만현 큰스님 "無我는 非我의 의미,

영혼체 윤회론 주창"

새로운 실존적 불신관(佛身觀).

부처님은 빛의 인격체로 영원히 존재 

 

 

 

 

 

 

  There  is  a  sign that a big typhoon will arise in

the  Buddhist  circle.   I  wonder  whether it will be

a   typhoon   in   the  gigaton   range   beyond  our

imagination.   Further  it  seems  that it is likely to

cause an enormous sensation in the entire religious

circles of the world over the Buddhist circle.

 

 

우리 불교계에 큰  태풍이 일어날  조짐이 보

니고 있다.   어쩌면 상상을 초월하는 기가톤

(giga: 10억배)  급 태풍이 될 지도 모르겠다.

아니 불교계를 넘어서 세계종교계 전체에 큰

파문을 불러일으킬 수도 있을 것 같다.

 

 

2  There is a reason why the writer is  using such

serious terms.  The word 'new Buddhism' itself is

shocking.   It  is  because  one cannot dare  to put

the   name   'new Buddhism'   with    the  level  of

criticizing  and  improving the erroneous points of

present day Buddhism.

 

 

The reason is that, even when a person establishes

a  new  religious  sect  by  taking  a certain part of

the  Buddha's   teaching   as   its   main   Buddhist

teaching,  or  by  taking a certain sutra as its basic

sutra,   this   cannot   be   called  'new  Buddhism.'

 

 

필자가 이렇게 심각한(?) 용어를 쓰는 것은

이유가 있다.  "신불교"라는 용어 자체가 충

격적이다.  기존의 불교내에서 잘못된 점을

비판하고 개선하는 정도를 가지고 감히 "신

불교"라고 이름을 붙일 수는 없기 때문이다.

 

또한 부처님의 가르침 중 어떤 부분을 중심

교의로 삼거나 어떤 경전 하나를 소의경전으

로 삼아 새로운 종파를 설립하는 정도를 가

지고도 "신불교"라고 할 수 없기 때문이다.

 

 

  It   is   because   there   is   a    possibility   of

misunderstanding     that   there   exists    another

Buddhism  besides  the  Buddhism  of  the Buddha

that was born in India some 2600  years  ago.  But

the concern that may come from misunderstanding

can automatically be  solved  when  one is aware of

the   name   of   the   religious  foundation  of  new

Buddhism called 'Yongsan  Buddhism.'

 

 

자칫하면 2600여년 전 인도에서 탄생한 부

처님의 불교 외에 또 다른 불교가 있는 것처

럼 오해될 소지도 있기 때문이다.  그러나 이

런 오해의 우려는 "영산불교"라는 신불교 교

단의 이름에서 자연스럽게 풀어진다.

 

 

4  According  to  Yongsan  Buddhism  advocating

'new  Buddhism'  regarding  this  point, they are

explaining,  "As  world  Buddhism  of  today  has

gone  too  far  astray,  they  have  declared 'new

Buddhism' to restore the original teaching of the

Buddha  at  the  time  of the Spirit Mountain and

to  spread  the  true  Dharma  far and wide; they

have also established the religious foundation of

Yongsan Buddhism, and a temple called Hyonjisa

so that it could lead 'new Buddhism'.

 

Hhonjisa  says  that, since  he  Dharma lineage of

the  Buddha  has not been transmitted accurately

to  world  Buddhism  of todayand the teaching of

the Buddha has been too much distorted and lost,

it has failed to show true nature of original

Buddhism."

 

 

이에 대해 신불교를 주창하는 영산교단 측

에 의하면 "지금의 세계불교가 영산당시의

부처님의 가르침에서 너무나 멀리 벗어나 있

어 영산당시의 본래 부처님의 가르침을 복원

하고 정법을 널리 펼치기 위해 신불교를 주

창하였고, 이를 이끌어갈 영산불교 교단과

현지사라는 사찰을 설립하게 된 것"이라고

설명하고 있다.  말하자면 지금의 세계불교는

부처님의 법통을 이어받지 못하고 부처님의

가르침이 너무나 많이 왜곡되고 왜소화되고

묻혀져 있어 불교 본래의 진면목을 전혀 보

여주지 못하고 있다는 것이다."

 

 

 

   There   have   been  the  controversies  in  the

Buddhist  circles  mainly  over  the authenticity in

the   practice   methods   according   to  Buddhist

regions   such  as  southern  Buddhism,  northern

Buddhism,   Tibetan  Buddhism,  and  so  on;  the

controversy over theories of practice methods like

'sudden    enlightenment    requiring   no   further

cultivation',  and 'sudden enlightenment requiring

further gradual cultivation'; the controversy over

the philosophical question as to 'contemplation on

the   middle   (空)  and  mind  only  (有);   and  the

controversy over the question as to the subject of

transmigration  under  the  major  premise  of 'no

self' transmigration.

 

 

지금까지 불교계 내부에서 있어왔던 논쟁은

주로 남방불교, 북방불교, 티베트불교 등 불교

권역별 수행방법의 정통성이나 돈오점수와 돈

오돈수간의 논쟁과 같은 수행 방법론이나 중

관 (空) 대 유식(有) 같은 철학적 문제 또는 무

아윤회라는 대전제 하에서의 윤회주체 문제에

대한 논쟁으로서

 

 

6    I understand that there has not been  anything

that has to reverse the fiundamental teachings  of

Buddhism   nor   anything   that   reveals   a  new

substance in original nature of Buddhism.  Among

them,  the question as to 'no self' and the subject

of    transmigration    has    especially   been   the

customary menu for controversy after the passing

of the Buddha,  and  has  been the Achilles tendon

(weak  point)   of  Buddhism  where  no  end  is  in

sight yet.

 

 

불교의 근본 교설을 뒤바꿀

만한 것이나 불교의 본질에 속하는 새로운 실

체를 드러낼만한 것은 없었다고 본다.

그 중에서도 특히, 무아와 윤회주체 문제는

부처님 이후 지금까지 단골 논쟁 메뉴가 되

어왔고 아직도 그 끝이 보이지 않는 불교의

아킬레스건이다.

 

  

 출처/Unfolding the essece  of new Buddhism

 펴낸곳 / 현지사 현지궁 - 영산불교사상연구소