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Unfolding the essece of new Buddhism - 3

불제자 2010. 10. 31. 22:37

  

 

 

 

 

 

 

Unfolding the essece  of new Buddhism 

 

 

 

 

 

 Southern Theravada  Buddhism  argues  that,

since five Nikaya which are considered as their

basic sutras recorded in the Psli language are

the early sutras that have recorded the teaching

of the Buddha most correctly, their Buddhism is

the pure teaching of the  Buddha.   Northern

Buddhism says that, based on mind-to-mind

transmission at three places (三處傳心) which

denotes that the Buddha transmitted mind to

noble disciple Kasyapa at the three places, they

have succeeded the Dharma lineage of  Seon

Buddhism down to Great Monk Hui-neng of the

sixth patriarch with noble disciple Kasyapa as

the first patriarch, noble disciple Ananda as the

second, and Master  Bodhidharma as the 28/th

through  many great  enlightened  masters

inbetween.   As Tibetan  Buddhism  won one-sided

victory in the great public debate held between

Chinese  Seon  Buddhism  and Indian  Buddhism

under the reign of King  Tisongtechen(spelt as

pronounced in Korean)  at the end of the eighth

century,  they argue that they are the orthodox

successors of  Indian Buddhism.

  

남방 상좌부불교는 그들의 소의경전이라고

볼 수 있는 팔리어로 기록된 5니까야가 부처

님의 가르침을 가장 정확하게 기록한 초기 

경전이므로 상좌부불교야말로 부처님의 순수

한가르침이라고 주장한다.  그리고 불방불교

는 소위 부처님께서 가섭존자에게 세 곳에서

마음을 전했다는 삼처전심(三處傳心)을 근거

로 가섭존자를 초조로 아난존자를 2대로 하

고 중간에 여러 선지식을 거쳐 28대 달마대

사까지 법통을 이어오면서 육조 혜능까지 선

불교의 법통을 이어가고 있다고 한다.  티베

트불교는 8세기말 티송테첸왕 때 중국 선불

교와 인도불교간의 공개적 대논쟁을 통해 일

방적인 승리를 거둠으로써 인도불교의 정통

계승자임을 주장하고 있다. 

 


  With regard to the arguments on the Dharma

lineage of present  Buddhism,  the religious

foundation of  Yongsan  Buddhism  that has put

forward the thought of  'new  Buddhism'  argues

that they have succeeded to the Dharma lineage

of  the  Buddha  from  a   completely  new

dimension.  To begin with, the point that catches

our eyes most   is  the appearance  of  Great  Monk

Gwangmyong  Manduk who is said  to be  the

final  body  of  noble  disciple  Kasyapa,  the

principal  disciple  of the  Buddha  at the time of

the  Spirit  Mountain,  and  Great  Monk  Jajae

Manhyon who is also said to be the final body

of noble disciple Ananda.

 

 

이런 기존불교의 법통주장에 대해 신불교

사상을 내세우고 있는 영산불교 교단은 전혀

새로운 차원에서 부처님의 법맥을 계승하였

음을 주장하고 있다.  우선 가장 눈길을 끄는

것은 영산당시 부처님의 상수제자였던 가섭

존자의 후신이라고 하는 광명만덕 큰스님과

아난존자의 후신이라고 하는 자재만현 큰스

님의 등장이다.

  


  The two Great Monks say that they have been

confirmed  Buddhas  by  Sakyamuni  Buddha

respectively in 1998  and 2000 in the land of

Korea.  This corresponds with the contents of the

guarantee of the attainment of Buddhahood stated

in the Lotus  Sutra.  This is surprising indeed.  If

this is true, it is not only a world-shaking great

incident, but also an unprecedented great occasion

to celebrate.

 

두 분 큰스님은 한국 땅에서 1998년과

2000년에 각각 부처님으로부터 붓다의 인가

를 받았다고 한다.  법화경에 나와 있는 수기

내용과도 일치한다.  놀랄만한 일이다.  이것이

사실이라면 그야말로 경천동지할 대사건이고

전무후무한 대경사라 아니할 수 없다.

 


   It is said that a Buddha appears once in a

kalpa,  but two  Buddhas have come to the world

in the land of Korea at a time.  Although  I am

a  Buddhist,  it is indeed difficult  for me to

believe  this  fact  easily.  The only  way that we

can judge indirectly is to read about the realm

of enlightenment  that the two  Great  Monks have

described,  or to  guess through  the teaching of

their  Dharma talks.

 

 

겁에 한 분 정도 나온다는 붓다가 한국 땅

에서 두 분이나 한꺼번에 출세했다고 하니

불자라해도 쉽게 믿기 어려운 것이 사실이

다.  다만 우리가 간접적으로 판단할 수 있는

자료는 두 분 큰스님께서 그려놓은 깨달음의

세계를 읽어 보거나 설법의 가르침을 통해

짐작할 수 있을 뿐이다.

 

 

 The realm  of enlightenment of these two  Great

Monks  has  clearly  been  described in  'The 21/st

Century  Buddha's  Message  I,II'.  No matter wto

may read thid book which is said to contain the

contents of meeting with the Buddha and of the

teaching that the  Great  Monks have  received

from  him,  it is clear  that  its  contents  are

uncommon.

 
이 두 분 큰스님의 깨달음의 세계는21
세기 붓다의 메시지 1, 2,에 잘 나타나 있
다.  부처님을 친견하고 가르침을 받은 내용
을 중심으로 적었다는 이 책의 내용은 누가
봐도 예사롭지 않은 내용인 것 만은 확실하
다.

 

    It  is  because there  appear  a lot of

descriptions  about the realm  of the Buddha that

a person is unable to realize even a bit if he is

not a Buddha.  The Great  Monk  states that the

introduction of   this book is the words  that he

was dictated when the Buddha personally spoke

of in samadhi of great quiescence.

 

붓다가 아니면 도저히 알 수 없는 붓다의
세계에 대한 묘사가 많이도 나오기 때문이
다.  특히 이 책의 서문은 부처님께서 직접
대적정삼매 중에 불러주신 것을 정리했다고
한다.

 

계속→  

 

출처/Unfolding the essece  of new Buddhism

펴낸곳 / 현지사 현지궁 - 영산불교사상연구소