Unfolding the essece of new Buddhism
Southern Theravada Buddhism argues that,
since five Nikaya which are considered as their
basic sutras recorded in the Psli language are
the early sutras that have recorded the teaching
of the Buddha most correctly, their Buddhism is
the pure teaching of the Buddha. Northern
Buddhism says that, based on mind-to-mind
transmission at three places (三處傳心) which
denotes that the Buddha transmitted mind to
noble disciple Kasyapa at the three places, they
have succeeded the Dharma lineage of Seon
Buddhism down to Great Monk Hui-neng of the
sixth patriarch with noble disciple Kasyapa as
the first patriarch, noble disciple Ananda as the
second, and Master Bodhidharma as the 28/th
through many great enlightened masters
inbetween. As Tibetan Buddhism won one-sided
victory in the great public debate held between
Chinese Seon Buddhism and Indian Buddhism
under the reign of King Tisongtechen(spelt as
pronounced in Korean) at the end of the eighth
century, they argue that they are the orthodox
successors of Indian Buddhism.
남방 상좌부불교는 그들의 소의경전이라고
볼 수 있는 팔리어로 기록된 5니까야가 부처
님의 가르침을 가장 정확하게 기록한 초기
경전이므로 상좌부불교야말로 부처님의 순수
한가르침이라고 주장한다. 그리고 불방불교
는 소위 부처님께서 가섭존자에게 세 곳에서
마음을 전했다는 삼처전심(三處傳心)을 근거
로 가섭존자를 초조로 아난존자를 2대로 하
고 중간에 여러 선지식을 거쳐 28대 달마대
사까지 법통을 이어오면서 육조 혜능까지 선
불교의 법통을 이어가고 있다고 한다. 티베
트불교는 8세기말 티송테첸왕 때 중국 선불
교와 인도불교간의 공개적 대논쟁을 통해 일
방적인 승리를 거둠으로써 인도불교의 정통
계승자임을 주장하고 있다.
With regard to the arguments on the Dharma
lineage of present Buddhism, the religious
foundation of Yongsan Buddhism that has put
forward the thought of 'new Buddhism' argues
that they have succeeded to the Dharma lineage
of the Buddha from a completely new
dimension. To begin with, the point that catches
our eyes most is the appearance of Great Monk
Gwangmyong Manduk who is said to be the
final body of noble disciple Kasyapa, the
principal disciple of the Buddha at the time of
the Spirit Mountain, and Great Monk Jajae
Manhyon who is also said to be the final body
of noble disciple Ananda.
이런 기존불교의 법통주장에 대해 신불교
사상을 내세우고 있는 영산불교 교단은 전혀
새로운 차원에서 부처님의 법맥을 계승하였
음을 주장하고 있다. 우선 가장 눈길을 끄는
것은 영산당시 부처님의 상수제자였던 가섭
존자의 후신이라고 하는 광명만덕 큰스님과
아난존자의 후신이라고 하는 자재만현 큰스
님의 등장이다.
The two Great Monks say that they have been
confirmed Buddhas by Sakyamuni Buddha
respectively in 1998 and 2000 in the land of
Korea. This corresponds with the contents of the
guarantee of the attainment of Buddhahood stated
in the Lotus Sutra. This is surprising indeed. If
this is true, it is not only a world-shaking great
incident, but also an unprecedented great occasion
to celebrate.
두 분 큰스님은 한국 땅에서 1998년과
2000년에 각각 부처님으로부터 붓다의 인가
를 받았다고 한다. 법화경에 나와 있는 수기
내용과도 일치한다. 놀랄만한 일이다. 이것이
사실이라면 그야말로 경천동지할 대사건이고
전무후무한 대경사라 아니할 수 없다.
It is said that a Buddha appears once in a
kalpa, but two Buddhas have come to the world
in the land of Korea at a time. Although I am
a Buddhist, it is indeed difficult for me to
believe this fact easily. The only way that we
can judge indirectly is to read about the realm
of enlightenment that the two Great Monks have
described, or to guess through the teaching of
their Dharma talks.
겁에 한 분 정도 나온다는 붓다가 한국 땅
에서 두 분이나 한꺼번에 출세했다고 하니
불자라해도 쉽게 믿기 어려운 것이 사실이
다. 다만 우리가 간접적으로 판단할 수 있는
자료는 두 분 큰스님께서 그려놓은 깨달음의
세계를 읽어 보거나 설법의 가르침을 통해
짐작할 수 있을 뿐이다.
The realm of enlightenment of these two Great
Monks has clearly been described in 'The 21/st
Century Buddha's Message I,II'. No matter wto
may read thid book which is said to contain the
contents of meeting with the Buddha and of the
teaching that the Great Monks have received
from him, it is clear that its contents are
uncommon.
It is because there appear a lot of
descriptions about the realm of the Buddha that
a person is unable to realize even a bit if he is
not a Buddha. The Great Monk states that the
introduction of this book is the words that he
was dictated when the Buddha personally spoke
of in samadhi of great quiescence.
계속→
출처/Unfolding the essece of new Buddhism
펴낸곳 / 현지사 현지궁 - 영산불교사상연구소
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